دستگاه کنترل رشد جلبک با امواج فراصوت (آلتراسونیک)

دستگاه کنترل و کاهش رشد جلبک توسط امواج فراصوت، یک فناوری نوین و نوآورانه است که از امواج فراصوت (التراسونیک) برای کنترل رشد جلبک‌ها در منابع آبی استفاده می کند. این دستگاه بدون اثر تخریبی برای محیط‌زیست، بدون نیاز به مصرف مواد شیمیایی، برای بهبود کیفیت آب و حفظ تنوع زیستی منابع آبی و استخرها مؤثر می باشد. کشورمان با مشکل روبه‌رشد جلبک‌ها در منابع آبی مواجه است که می‌تواند تأثیرات منفی قابل توجهی بر محیط‌زیست، اقتصاد و سلامت انسان‌ها داشته باشد. جلبک‌های مضر، باعث کاهش کیفیت آب، افزایش سبزینگی بصری و بوی بد می‌شوند و به همین دلیل، می تواند باعث مرگ حیوانات آبزی و تخریب زیستگاه‌های طبیعی ‌شوند. رشد جلبک همچنین می تواند موجب بسته شدن نازل های آبیاری قطره ای، خرابی سیستم های پمپاژ و سایر خسارت های کشاورزی نیز گردد. همچنین در فضاهای سبز شهری، رشد جلبک در حوض ها و آب نماها باعث بوی بد و کاهش جذابیت بصری شده که تعویض آب منظم و در نتیجه افزایش مصرف آب سالانه نگهداری این فضاها را می طلبد. دستگاه کنترل جلبک توسط امواج فراصوت با ارائه راهکاری نوآورانه برای کاهش رشد جلبک‌ها به مسئولان و مدیران صنایع آبی، استخرها و منابع طبیعی کمک خواهد کرد تا با حداقل تأثیر بر محیط‌زیست، مدیریت بهینه و بهبود کیفیت آب را دنبال کنند.

گروه مهندسی تحقیقاتی فراموج در دانشگاه صنعتی شاهرود، از مهرماه سال 1401 تحت عنوان طرح شهید احمدی روشن با حمایت بنیاد نخبگان استان سمنان همکاری خود را در زمینه حذف جلبک از استخر های آب با استفاده از امواج التراسونیک آغاز کرد. 

باور امید و رشد

صندوق «باور» به همت مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند و باهدف تأمین سرمایه بذری در «زیست­ بوم کارآفرینی، فناوری ونوآوری در سطح کشور»، در سال ۱۴۰۱ راه­ اندازی شده است و اقدام به سرمایه ­گذاری خطرپذیر در مراحل ابتدایی شکل گیری، رشد و توسعه «تیم های کارآفرین، کسب و کارهای نوپا وشرکت های فناور و نوآور» می ­نماید و طرح ­هایی که مسیر رسیدن به درآمد و بازار را درست بررسی و نیز پیمایش اولیه کرده باشند و از نظر فنی، دارای نمونه اولیه مورد تأیید در مراحل آزمایشگاهی یا دارای کاربری مورد تأیید به تعداد محدود در بازارهدف باشند، می پذیرد.

تلفن پشتیبانی: 02186088214  | شنبه الی چهارشنبه از ساعت 8 الی 17 به غیر از روزهای تعطیل

تمام حقوق وب سایت محفوظ است.
طراحی سایت : آژانس خلاقیت و نوآوری ویرا